موسسه خزنده شناسان پارس برگزیده روز تنوع زیستی سال 2018

روز یکم خرداد ماه نود و هفت برابر با بیست و دو ماه می میلادی به مناسبت روز جهانی تنوع زیستی که در سالن همایش های بین المللی سازمان حفاظت محیط زیست برگزار گردید از موسسه خزنده شناسان پارس تقدیر شد. این مراسم با یاد و خاطره بزرگ مرد طبیعت ایران و عضو فقید هیات مدیره و هیات موسس موسسه خزنده شناسان پارس دکتر هادی فهیمی به پاس دو دهه تلاش ایشان در زمینه شناخت، حفاظت و صیانت از تنوع زیستی سرزمین ایران برگزار شد.
 موسسه خزنده شناسان پارس برگزیده روز تنوع زیستی در سال 2018
در این روز عیسی کلانتری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، مسعود پزشکیان نایب رییس مجلس شورای اسلامی، احمدعلی کیخا عضو شورای عالی آب و نماینده مجلس شورای اسلامی و حمید ظهرابی معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست از فعالین حوزه تنوع زیستی تقدیر کردند. در این مراسم از خانم دکتر هانیه غفاری به نمایندگی از موسسه خزنده شناسان پارس به پاس تلاش همه اعضای این موسسه در زمینه حفاظت از خزندگان و دوزیستان ایران تقدیر شد. همچنین از فتح الله امیری مستندساز حیات وحش نیز تقدیر گردید.
در روز جهانی تنوع زیستی، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در پاسخ به سئوال یکی از فعالان محیط زیستی در مورد وضعیت بازداشت شدگان گفت دولت یک گروه چهارنفره متشکل از وزرای دادگستری، کشور، اطلاعات و همچنین معاونت حقوقی ریاست جمهوری برای پیگیری وضعیت این افراد تشکیل داده است و این هیات چهار نفره به این نتیجه رسیده اند که این افراد بازداشت شده بدون اینکه کاری انجام داده باشند در بازداشت به سر می برند و قاعدتا بایستی به زودی آزاد شوند.
موسسه خزنده شناسان پارس برگزیده روز تنوع زیستی در سال 2018
 

فتح الله امیری جایزه خود را به حافظان حیات وحش ایران که این روزها بدون دلیل بیش از صد روز است که در بازداشت هستند تقدیم کرد. در این مراسم دکتر هانیه غفاری با اشاره به این که اندک حیات وحش باقیمانده کشور را مدیون تلاشهای حافظان بی ادعای حیات وحش کشور به ویژه هادی فهیمی، امیرحسین خالقی و طاهر قدیران هستیم جایزه و لوح را به نمایندگی از موسسه و به رسم قدرشناسی از زنده یاد دکتر هادی فهیمی در شکل گیری موسسه خزنده شناسان پارس و حفاظت از گونه های جانوری در معرض خطر انقراض کشور به همسر محترم ایشان خانم دکتر ناهید احمدی تقدیم گردید. 

همچنین در مراسم روز جهانی حیات وحش از دکتر ناهید احمدی و هادی فهیمی تقدیر شد و دکتر احمدی درباره دکتر هادی فهیمی صحبت های به یاد ماندنی و تاثیرگذاری ارائه نمود.

موسسه خزنده شناسان پارس برگزیده روز تنوع زیستی در سال 2018
 
موسسه خزنده شناسان پارس برگزیده روز تنوع زیستی در سال 2018موسسه خزنده شناسان پارس برگزیده روز تنوع زیستی در سال 2018